شاخص

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
.

انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، عرصه ای برای تقابل اندیشه ها و آرای مختلف است  و در این میان گروه ها و احزاب  با دیدگاه ها و سلایق گوناگون با حضور در میدان و معرفی خود به مردم، برنامه هایشان را برای4 سال ارائه می دهند و حق انتخاب با مردم است تا بهترین گزیننه را انتخاب کنند.

متاسفانه روندی که در طول دوره های گذشته ی فرآیند انتخابات شاهد آن بودیم  این بود که باتکیه بر فرد و شخص محوری و کم توجهی به ایجاد یک گفتمان متناسب با مطالبات امام و رهبری در سال های پس از انتخابات،و مشاهده انحرافت صورت گرفته از شعار و تبلیغات های زمان انتخابات، دچار نوعی سردرگمی می شدیم که اشکال کار از کجاست؟

جنبش دانشجویی به عنوان یکی از بازوهای انقلاب در تمامی مقاطع حساس با حضور خود در صحنه و مطالبه از مسئولان نشان داده است که خط قرمز خود را همراهی با خط امام و رهبری می داند و هرکس که از این قافله عقب بماند یا جلو رود جایی در بین نخبگان ندارد.

« یا أیها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله ورسوله واتقوا الله إن الله سمیع علیم»
ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا و رسولش پیش نیافتید واز خدا بترسید که خدا شنوای داناست

از  همین رو جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف پس از ساعت ها مطالعه و بررسی، و مشوزت با صاحب نظران با مطالعه ی سخنان امام خمینی(ره) و خلف صالحش امام خامنه ای و بررسی ابعاد مختلف این سخنان در مجموعه جزواتی که متناسب با نیاز های کشور است مانند اقتصاد،فرهنگ،سیاست و ... سعی کرده اند تا در حد توان خود مطالبات امام و رهبری را به عنوان شاخصی برای انتخاب اصلح به جامعه دانشجویی معرفی نمایند.

در فاصله یک ماهه تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم این جزوات به سراسر کشور ارسال خواهد شد.همچنین از همین وبلاگ نیز فایل پی دی اف جزوات به مرور در دسترس عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دفتر اول-عیار دولت-:به بررسی نقاط قوت و ضعف دولت های نهم و دهم از نگاه امام خامنه ای می پردازد.

دفتر دوم-ولایت فقیه و عیار ولایتمداری-: ابتدا به معنای ولایت،فقاهت و ولایت فقیه پرداخته سپس با توجه به سخنان امام خمینی(ره) و امام خامنه ای یه بررسی جایگاه ان در نظام اسلامی می پردازد.

دفتر سوم-تنفس صبح-:پس از نگاهی اجمالی به نظرات امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در زمینه فرهنگ و کار فرهنگی، رویکرد دولت های سازندگی و اصلاحات و دولت های نهم و دهم از این زمینه را بررسی می کند.

دفتر چهارم-گوهر وجود-:جایگاه زن و خانواده را در اسلام و نظام اسلامی بیان کرده و آن را با نظام های غربی مقایسه می کند.

دفتر پنجم-انتهای افق-: طبق فرمایشات امام و رهبری تعامل صحیح در صحنه ی بین الملل و دیگر کشور ها را بیان کرده است.

دفتر ششم-قبح شکنی،پیامد عدم تفرس-:مساله مذاکره با آمریکا را که از اول انقلاب تا به امروز به عنوان یکی از مسایل اصلی مطرح می شود.بررسی می کند.

دفتر هفتم-تهاجم درونی-:دوران 16 ساله سازندگی و اصلاحات را بررسی می کند.

دفتر هشتم-عدالت اقتصادی-:به بررسی جایگاه عدالت در انقلاب و نظام اسلامی پرداخته و عملکرد دولت های گذشته را در این زمینه بررسی  کرده است.

دفتر نهم-جمهوریت-:رکن حیاتی جمهوری اسلامی: انتخابات را به عنوان مصداق جمهوریت نظام دانسته و مردم سالاری دینی را تبیین می کند.

و من الله توفیق